Skip to content
  • Search All Online Programs
  • How to Use This Website
  • Bookshop
  • Authors A-Z
  • Browse
    • Children’s Alley Online
      • Healthy Bodies, Happy Kids!
      • Maker Faire Miami: Invent and Experiment!
      • One World, Many Stories
      • Picnic de libros
      • TapTap Krik? Krak!
      • The Paintbox
      • The Rhythm Factory
      • Tinker, Make, Innovate!
      • Mr. Wembly Wordsmith: Storytorium
    • Children’s + Teens
      • Picture Books
      • Middle Grade Books
      • Young Adult Books
    • Comics
    • Fiction
    • Here In Florida
    • IberoAmerican
    • Live from MDC
    • Live Streams
    • Nonfiction
    • On Demand
    • Panel
    • Poetry
    • Q&A
    • ReadCaribbean
    • The Big Read
    • Year Round
  • Buy Tickets
Menu
  • Search All Online Programs
  • How to Use This Website
  • Bookshop
  • Authors A-Z
  • Browse
    • Children’s Alley Online
      • Healthy Bodies, Happy Kids!
      • Maker Faire Miami: Invent and Experiment!
      • One World, Many Stories
      • Picnic de libros
      • TapTap Krik? Krak!
      • The Paintbox
      • The Rhythm Factory
      • Tinker, Make, Innovate!
      • Mr. Wembly Wordsmith: Storytorium
    • Children’s + Teens
      • Picture Books
      • Middle Grade Books
      • Young Adult Books
    • Comics
    • Fiction
    • Here In Florida
    • IberoAmerican
    • Live from MDC
    • Live Streams
    • Nonfiction
    • On Demand
    • Panel
    • Poetry
    • Q&A
    • ReadCaribbean
    • The Big Read
    • Year Round
  • Buy Tickets
LOGIN | REGISTER

Homenaje a Manuel Puig | Adriana Bianco and Omar Villasana

Homenaje a Manuel Puig | Adriana Bianco and Omar Villasana

Author:
Omar Villasana, Adriana Bianco
Add to my watchlist

Con motivo del trigésimo primer aniversario del fallecimiento del escritor argentino Manuel Puig, la actriz y periodista argentina Adriana Bianco dialogará con el editor y poeta mexicano Omar Villasana sobre su amistad con el autor de El beso de la mujer araña. La conversación abordará, además, las opiniones de Puig acerca del cine, la literatura y su propia novelística.

El evento, que será transmitido de forma virtual por el jueves 8 de abril a las 7. 00 p.m. de Miami, es organizado por la Feria del Libro de Miami con el apoyo del Consulado de la República Argentina en Miami, el Instituto Cultural de México en Miami y la Academia Norteamericana de la Lengua Española.

Acerca de Manuel Puig
Destacado autor argentino nacido en General Villegas en 1932. Vivió en varias ciudades del mundo. Es autor de varias novelas, entre las que se destacan La traición de Rita Hayworth, Boquitas pintadas, The Buenos Aires affair y Pubis angelical. Escribió también obras de teatro, cuentos y varios guiones cinematográficos. Falleció en Cuernavaca, México, el 21 de julio de 1990.

En colaboración con el Consulado de la República Argentina en Miami, el Instituto Cultural de México en Miami y la Academia Norteamericana de la Lengua Española (ANLE).

DONATE NOW

Omar Villasana

(La Paz, Baja California Sur, 1972) Poeta, narrador y editor. Reside en Florida. Es biomédico de profesión. Director de Publicaciones digitales de la revista Nagari y editor general de la misma en su versión impresa desde 2013. En 2017 fundó, y desde entonces la dirige, Katakana editores, que tiene como objetivo divulgar la literatura hispana entre los lectores anglosajones mediante la publicación de libros bilingües (español e inglés). Tiene publicado el poemario Árbol de tu olvido (Baquina, 2017). Poemas, ensayos y cuentos suyos han sido publicados en diversos medios impresos y digitales tanto en Estados Unidos como México. Ha participado en varias ediciones de la Feria del Libro de Miami y de la Feria Internacional del Libro del Palacio de Minería de la Ciudad de México. Twitter: @arboldetuolvido; blog: arboldetuolvido.tumblr.com

Adriana Bianco

(Argentina) Actriz, escritora y periodista que reside en Miami. Graduada de Filosofía y Letras, tiene un postgrado en Literatura latino americana por la Sorbonne de París. Ha publicado Borges y los otros (Planeta, Argentina), Aventuras de Lupita y Beto (Editorial Progreso, México) y Miami habla (escrito con Rafael Cerrato; Miami). Ha recibido varios galardones por su labor periodística. Tiene una destaca trayectoria como actriz en Argentina. Recibió en 2004 el Premio Cóndor de Plata. También le fue concedido el Premio de la Municipalidad de Buenos Aires y el de La mujer y el cine. Entre otras películas, ha actuado en El ojo que espía (1952), Mi marido hoy duerme en casa (1955) y El primer beso (1958).

Miami Book Fair

Marketplace

ENTER HERE

MBF Downtown

Become a Friend

Tickets

  • Bookshop
  • Sponsors
  • FAQ
  • Contact Us
  • Creating Cultural Miami = Priceless

Support the Miami Book Fair and be part of Miami’s commitment to expanding and strengthening Miami’s literary culture.

DONATE NOW

Miami Dade College is an equal access/equal opportunity institution which does not discriminate on the basis of sex, race, color, marital status, age, religion, national origin, disability, veteran’s status, ethnicity, pregnancy, sexual orientation or genetic information. Additional information may be obtained by contacting the College’s Equity Officer: Dr. Joy C. Ruff, Director, Office of Equal Opportunity Programs/ADA Coordinator/Title IX Coordinator, at (305) 237-2577 (Voice) or 711 (Relay Service). 11011 SW 104 St., Room 1102-2; Miami, FL 33176. jruff@mdc.edu

Miami Dade College is committed to ensuring the accessibility and usability of digital communications by all users and/or recipients, regardless of technology or access method. To ensure accessibility, the College strives to adhere to the standards established by Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, Levels A and AA standards. Reports of problems or concerns should be addressed to Joy C. Ruff, Director, Miami Dade College, Office of Equal Opportunity Programs/ADA Coordinator/Title IX Coordinator, at jruff@mdc.edu or at (305) 237-2577 (Voice) or 711 (Relay Service).

300 N.E. Second Avenue, Miami, Florida 33132 • 305-237-3258 Copyright © 2021 All rights reserved
Unlock this event by entering your event access password:

Purchase the book by this author to receive your event password.

GET EVENT PASSWORD